23 Eylül 2015 Çarşamba

Uyumsuz(Divergent #1) - Kuralsız( Divergent #2) | Film Yorumu

Elimde çok fazla kitap olmadığı için ve yazın ortasında hasta olduğum için (kolumu kaldıracak halim olmuyor bazen) ben de filmlere sardım. Kendimi şaşırtarak aynı günde 3 tane film izledim. İşte bunlardan ikisi Uyumsuz ve Kuralsız.

Bazı ilklere imza attığım şu günlerde (birincisi ilk defa biri bana film izleyelim demeden film izledim; ikincisi ise ilk defa bir serinin kitaplarını okumadan filmini izledim.) ilaç gibi geldi diyebilirim. Çünkü filmler mükemmeldi!

İlk olarak Uyumsuz'dan başlayalım. Serinin ilk kitabı ve ilk filmi. Beatrice yani Tris'i Shailene Woodley oynuyordu ve bence çok güzel uymuştu. Tabi kitabı okumadığım için okuyanlar ne düşünüyor bilmiyorum ama bence mükemmeldi.

Tobias yani Four'u Theo James oynuyordu ve mü-kem-mel-di! Adamın duruşu, yüz ifadesi, mimikleri çok hoşuma gitti (iç çekiş).

Caleb'i yani Tris'in kardeşini Ansel Elgort oynuyordu ve bence rolünün hakkını vermişti. Gerçi kitapta bu kadar arka planda kalan daha doğrusu bu kadar ezik bir karakter miydi bilmiyorum ama filmde çok ezik davranışları vardı. Çoğu sahnede beni sinir etse de gayet iyi oynamıştı.

Christina yani Tris'in en yakın arkadaşı çok tatlıydı.Christina rolünü Zoe Kravitz canlandırıyordu. Filmde bir yerde beni duygulandırdı. Gayet başarılıydı.

Hikayeye gelirsek Betarice'in yaşadığı yerde çok önceleri insanlıktan geriye çok az kişi kalmış. Ve kalan toplulukların huzuru ve düzeni için topluluklar kurulmuş. 5 topluluk.

Fedakarlık, Dürüstlük, Dostluk, Bilgelik, Cesurluk (resimde soldan sağa).

Her topluluğun kendine göre bir görevi var. Toplulukların genel yöneticileri Beatrice'in de dahil olduğu Fedakarlık grubundan çıkıyor. Gruptaki gençler belli bir yaşa geldiğinde bir testten geçiyorlar ve grupları belirleniyor. Testte çıkan sonuca göre ya o gruba gidiyor ya da isterse test sonucuna rağmen başka gruba dahil olabiliyor. Ama geri dönüş yok. Gün gelip çatıyor ve Beatrice teste giriyor. Ve hiç beklemediği bir sonuç çıkıyor. Her gruba uygun çıkan belli bir gruba dahil çıkmayan Beatrice'i görevli hemen odadan çıkarıyor ve ona yardım ediyor. Onu Fedakar çıkmış gibi gösteriyor. Bunu kimsenin bilmemesi lazım! Bu her gruba ait olan kişilerin topluluğa bir tehdit olduğu düşünülüyor ve bu kişiler öldürülüyor. Bu kişilere verilen isim ise: UYUMSUZ.

Gün gelip grup seçildiğinde ise Beatrice Cesurluk'u seçiyor ve Korkusuzlar'a katılıyor. Adı artık Tris. Orada eğitimden geçiyor ve öğretmenlerinden biri Four. Hem yeni topluluğuna alışmaya çalışıyor hem de uyumsuz olduğunu gizlemeye. Gün gelip her şey ortaya çıktığında yanında sadece tek bir kişi var: FOUR.

Kitabı okuyanlar ya da filmi izleyenler hikayede başka önemli olayların da olduğunu bilirler. Ama ben daha fazla detay vermek istemiyorum. Çünkü gerçekten izlenilmesi gereken bir film. Ha, tabi önce kitap okuyup filmi sonra izlerim diyorsanız o sizin tercihiniz. Ama kitabı okusanız da filmi de mutlaka izleyin. Ben önce filmi izledim ve şimdi kitapları almak için sabırsızlanıyorum. O seri benim olacak! *.*

Kuralsız ise Uyumsuz'un devam filmi. İşler daha çok karışıyor. Her şey ortaya çıkıp Tris'in Uyumsuz olduğu öğrenildiğinde kaçan ikili savaşmak için geri dönüyor. Daha doğrusu mecbur kalıyorlar diyebilirim. Ve sorun eskisinden de büyük. Tris'i daha önemli görevler ve zorlu sınavlar bekliyor.

Filmi ayrıntılı anlatmak isterdim ama ne sizi sıkayım ne de filmin heyecanını kaçırayım. Çünkü iki film de mükemmel ötesiydi.

Ve son söyleyeceğim şey ise: İZLEYİN. Hepinize iyi seyirler. :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder