17 Eylül 2014 Çarşamba

Kitap Yorumu #5 | Yeni Bir Umut ( Losing Hope - Hopeless #2 ) - Colleen Hoover


HAYATINI ÖZGÜRCE YAŞAMAK İSTİYORSAN ÖNCE GEÇMİŞİNLE YÜZLEŞMELİSİN…

UMUTSUZ, Sky'ın hikâyesiydi.

Şimdi olaylara Holder'ın gözünden bakmanın zamanı.

Yeni Bir Umut'ta, Sky'ın çocukluğunda yaşanan olayların Holder'ı ve ailesini nasıl etkilediği gözler önüne serilirken, bir yandan da bu iki yaralı ruhun birbirini nasıl iyileştireceğine tanık olacaksınız
(Tanıtım Bülteninden)
Sayfa Sayısı: 213
Baskı Yılı: 2014
Dili: Türkçe
Yayınevi: Epsilon Yayınları
Goodreads Puanı: 4.50 



Okullar başlamadan okumak istediğim iki kitap vardı. İkisi de bitti. İnternetim olmadığı için yorum yazamadım ve ikisine birden yazacağım. Ama ikinci bitirdiğim kitaba önce yorum yazıyorum neden mi? Çünkü... Ben çok sevdiğim kitapları 'en'lerim listeni koyarım. Ama bu kitap direk 'en'im oldu. En sevdiğim oldu.

"Kelimenin tam anlamıyla umutsuzdum. Yapayalnızdım. Ve çok ama çok üzgündüm."

Şimdi ne desem boş geliyor. Çünkü bu kitabı anlatamazsın. Sadece yaşarsın. Sana hissettirdiği mutluluğu, acıyı, özlemi, ağlama duygusunu, umutsuzluğu sadece yaşarsın. Holder her gün ölürken sen daha beter ölürsün.

"Bana bir amacım varmış gibi hissettiriyordu. On üç ayı aşkın bir süredir bir amacım olduğunu hissetmemiştim."

Bu kitabı daha bitirmeden ağladım. Hope için ağladım. Sky için ağladım. Dean Holder için ağladım. Les için ağladım... Kendim içinse sadece üzüldüm. Neden yapıyorum bunu kendime? Neden bilerek ağlayacağım kitaplar seçiyorum? Bilmiyorum. Belki acıyı hissetmek istiyorum. Belki hayatımdan zevk almak istiyorum. Belki de sadece ağlamak istiyorum...

"Horluyordu.
Buna bayıldım.
Lanet olsun. Hoşlandığım dördüncü bir özelliği daha çıkmıştı."

İlk kitabı okuyanlar hikayeyi biliyorlar zaten. Sky'ın gözünden olan kısmını. Berbat bir hikayeydi. İyi anlamda tabi ki. Öyle bir yaraladı ki kendimize gelemedik. Ya Holder'ın gözünden? Daha berbattı emin olun. Sanırım kalbimin büyük bölümünü aldı götürdü.

"Hope olsaydı hatırlardı. "

Umutsuz'a göre bu kitapta ek kısımlar vardı. İlk başları mesela. Holder'ın hayatı. Les'in öldüğü zaman. Sky'ı bulduğunda hissettikleri. Les'e olanları öğrendiği zaman hissettikleri. Les'e yazdığı mektuplar ve Les'in mektubu... Les'in mektubunu okurken ağladım, hıçkırdım, böğürdüm... Sanırım en duygu yüklü anlardan biriydi. Zaten Holder'ın hissettikleri ile başa çıkamazken Les'in cesur itirafları ve Holder'a söyledikleri. Sadece şunu söyleyebilirim. Beni gerçek anlamda YIKTI.

"Tanrım, lütfen sadece Sky olsun."

Ne kadar istesem de hikayeden bahsedemeyeceğim. Sadece şunu söyleyeyim. Holder ve ikizi Les'in yıllar önce kaçırılan arkadaşları Hope ile ilgili her şey...Ve Sky ile... Bu kadar bahsedebilirim. Bir daha aynı olayı yaşamak istemiyorum. Ve başlarsam duramayacağımı biliyorum. Bu yüzden size sadece şunu söylüyorum. Bu kitabı lütfen okuyun. LÜTFEN! Evet ağladım, evet yıkıldım. Ama değdi mi diye sorarsanız? Değdi. Emin olun değdi...

"Seni yaşıyorum, Sky," dedim dudaklarına doğru. "Seni doya doya yaşıyorum."

Umutsuz...Hopeless... Bu dövmenin anlamını ilk kitabı okuyan bilir. Holder'ın bu dövmeyi neden yaptırdığını da. Kendini umutsuz olarak görmesi bir yana asıl sebebini söylemeyeceğim. Çünkü okumanızı istiyorum! Her neyse, kitabı okurken kendime şunu sordum. Holder gerçekten 'Umutsuz' muydu? Bu soruya cevap veremeyeceğim sanırım. Çünkü "Evet, umutsuz." diyorum. Holder da kendine böyle diyor diyorum ama... Sky var. Hayatına renk getiren, daha iyi olmasını sağlayan kız var. "Hayır, umutsuz değil." diyorum. Ya yaşadıkları? Of, bilmiyorum. O kadar umutsuz şeyler yaşadı ki Sky olmasa hayatta toplanamazdı. Tam olarak toplandı mı onu da tam bilmiyorum. Hissedemiyorum. Ama bazen de şu geliyor aklıma. Holder umutsuz değil belki de, sadece yaşadıkları umutsuz. Ne dersiniz?

"  'Seni tahmin edemeyeceğin kadar çok seviyorum.
-Les-
 Not: Umarım beni bir şekilde hayal kırıklığın uğrattığın için bunu yaptığımı düşünmezsin. Bana sarılıp ağlamama izin verdiğin o gecelerde beni kaç kez kurtardığını bilemezsin.'  


Defteri yere bıraktım.
Ve ağladım.  "

Not: O kadar zorlandım ki alıntı yazarken. En beğendiklerimden bir kaçını yazamadım mesela. -_- Çünkü kitabı okumayanlar spoiler doluydu. Gerçi alıntılarda çıkaranlar olmuştur yine de.


2 yorum:

  1. Çok güzel bir yorumdu cnm :) Bende okumaya karar verdim fakat 15 tatillerde ağlaya ağlaya okurum artı :'(

    YanıtlaSil
  2. Teşekkür ederim canım. :) Bence öyle yap. Ben şu an acayip berbat durumdayım. :'(

    YanıtlaSil